Cauciucurile de iarnă sunt obligatorii în orice zi a anului în care drumurile sunt acoperite cu gheaţă, zăpadă sau polei. Când drumul este uscat, şoferii nu vor fi amendaţi dacă nu au anvelope de zăpadă.
Intrarea în vigoare a Legii „anvelopelor de iarnă" începând de la 1 noiembrie a provocat o mulţime de discuţii din cauza diferitelor interpretări ale actului normativ. Împreună cu reprezentanţii Poliţiei Rutiere am lămurit toate problemele sesizate de cititorii noştri. „Dacă, spre exemplu, pe 15 noiembrie vor fi 10 grade Celsius, şoferii nu trebuie să circule cu maşinile echipate cu anvelope de iarnă.
Acestea sunt obligatorii însă atunci când drumurile sunt acoperite cu gheaţă, zăpadă sau polei, chiar dacă acest lucru se întâmplă, să zicem, pe 15 mai", ne-a precizat Florin Pană, comisar-şef în cadrul Direcţiei Poliţiei Rutiere. Practic, după 1 noiembrie, echiparea cu anvelope de iarnă este necesară în orice zi a anului în care drumul este acoperit cu gheaţă, zăpadă sau polei.
Fără documente de certificare
Controlul în trafic poate fi făcut de agenţii de circulaţie împreună cu inspectorii Registrului Auto Român sau doar de către poliţişti întrucât este vorba despre verificarea dotării autovehiculului, şi nu de starea tehnică a acestuia. „În lege nu este prevăzut un document care să ateste certificarea unei anvelope dacă este sau nu de iarnă. Aşadar, în timpul verificărilor în trafic, şoferii nu trebuie să prezinte un certificat care să ateste că folosesc anvelope de iarnă.
Agenţii de circulaţie vor verifica dacă pe cauciucuri există inscripţionate iniţialele M+S, M.S, MS, M&S (Mud & Snow). Obligativitatea inscripţionării anvelopelor pentru zăpadă cu unul dintre aceste simboluri este prevăzută în Directiva 92/23 a Consiliului Europei", ne-a declarat Florin Pană. Inscripţiile M şi S sunt prescurtarea pentru mud & sno