Duminică, de la ora 19.30, o emisiune despre fascinanta lume a luxului din perspectivă culturală. Sursa: VLAD STĂNESCU
Dacă sunteţi curioşi de ce un ceas de marcă poate costa şi 100.000 de euro sau care este istoria celor mai valoroase diamante, Radu Rizea, realizator şi prezentator al emisiunii de 30 de minute "Pe picior mare", şi Costel Stroescu, care au experienţă în piaţa luxului, au răspunsurile gata pregătite.
Emisiunea ce debutează duminică de la ora 19.30, la TVR 2, e o colaborare între compania de producţie Media Dog Patrol şi TVR 2. În decembrie 2010, compania a câştigat concursul pentru proiect solicitat de TVR, obţinând contractul pentru primul sezon de 16 ediţii săptămânale. Jurnalistul Radu Rizea a acordat un mini-interviu pentru EVZ.
EVZ: Ce vă propuneţi să realizaţi în această emisiune?
Radu Rizea: Vom avea istorii de brand, artizani, consumatori educaţi, furnizori, analişti, jur nalişti specializaţi. Practic, orice poate fi considerat drept vector purtător de cunoş tinţe îşi va găsi locul în emisiune. Evident, vom aborda şi probleme mai delicate, de genul falsurilor sau a pieţei gri, însă nu vom insista pe materiale de investigaţie. Academicianul Constantin Bălăceanu-Stolnici va în cheia emisiunea cu o pastilă despre istoria luxului şi despre felul în care multe mutaţii în istoria omenirii au fost provocate, direct sau indirect, de dorinţa stârnită de lux.
Cum a apărut ideea emisiunii?
În urmă cu aproximativ şapte ani, împreună cu Ciprian Chirvasiu am pus bazele unui proiect de pagină săptămânală dedicată luxului. După câteva luni de "beta testing", pagina s-a consacrat în "Săptămâna Financiară", unde a funcţionat timp de şase ani. Migrarea către televiziune a venit natural: experienţa ne recomandă, TVR 2-ul tocmai începea să se redefinească. Aici a intervenit în schemă Costel Stroescu, alt