Facebook câştigă bani din publicitate şi cu cât o poate livra mai bine, cu atât câştigă mai mult. Ultima idee cu care se joacă Mark Zuckerberg şi angajaţii săi presupune urmărirea cursorului tău pentru a vedea pe unde-ţi umblă când eşti pe reţeaua socială. Vestea vine însă pe fondul anunţului fondatorului potrivit căruia tot mai mulţi utilizatori vin doar de pe telefoane şi tablete.
Facebook are la dispoziţie foarte multe informaţii despre utilizatori, dar nu i-ar strica să ştie şi care e parcursul cursorului mouse-ului atunci când aceştia folosesc site-ul. Reţeaua socială ia în calcul să înceapă această monitorizare pentru a vedea care sunt cele mai populare zone ale site-ului şi asupra cărora stau utilizatorii cel mai mult. The Wall Street Journal notează, citându-l pe Ken Rudin, unul dintre directorii Facebook, că datele colectate pot fi folosite atât pentru eficientizarea reclamelor, cât şi pentru dezvoltarea site-ului.
În prezent, Facebook colectează două tipuri de date: demografice şi comportamentale. Primele sunt cele care acoperă locul în care te regăseşti, la ce şcoală ai fost sau ce gen ai. Cele comportamentale acoperă plăcerile tale, interesele şi prietenii. Monitorizarea mouse-ului ar fi adăugată la aceste din urmă date. Rudin a spus însă că nu e sigur de pornirea acestei funcţii, următoarele două luni sunt esenţiale pentru a se lua decizia.
Afirmaţiile lui Rudin au venit cu puţin înainte ca Zuckerberg să spună că, în prezent, în orice zi, 48% din utilizatori accesează Facebook doar de pe un dispozitiv mobil. Mai mult, 49% din veniturile Facebook obţinute din publicitate vin prin intermediul anunţurilor afişate pe dispozitive mobile. În ultimul trimestru asta înseamnă 890 de milioane de dolari obţinute prin promovare de aplicaţii sau de alte produse. Faţă de anul trecut creşterea este de 45%, notează TechCrunch.
În al doilea