Antenele susţin că scoaterea din grila RCS&RDS nu le-a afectat semnifi cativ audienţa. Posturile TV din trustul Intact îşi îndreaptă făţiş telespectatorii către Romtelecom, folosind o publicitate agresivă. Sursa: ARHIVA EVZ
La aproape două săptămâni de la scoaterea Antenelor din grila RCS&RDS, Intact Media Group nu pare a fi afectat de pierderea telespectatorilor, iar cifrele de audienţă nu arată scăderi spectaculoase. Mai mult, în comunicatele emise de Antena Group se vorbeşte de faptul că "show-urile Antenei 1 s-au impus pe primul loc în preferinţele telespectatorilor chiar şi în condiţiile în care o parte dintre români nu mai pot recepţiona posturile trustului Intact, în urma unei decizii abuzive luată de furnizorul de cablu RCS&RDS.
Mizând pe popularitatea posturilor TV Intact, RCS încearcă să crească preţul abonamentelor, ignorând dreptul telespectatorilor de a avea acces la programele şi vedetele lor preferate". Oricât ar părea de nefiresc, având în vedere faptul că, în urma scandalului, Antenele au pierdut aproape un milion şi jumătate de telespectatori, abonaţi la operatorii de cablu RCS&RDS şi UPC, cifrele nu demonstrează acest lucru. Platforma prin satelit (DTH) este utilizată majoritar de către persoanele din mediul rural. Cum audienţa este măsurată de people-metru (aparatul pus la televizorul a 1.200 de familii, considerate un eşantion reprezentativ), iar targetul comercial al Antenelor se referă la 15-54 urban, este firesc ca audienţa să nu fie afectată.
Mai mult, dacă ratingul se păstrează la cote mari, nici publicitatea nu va avea de suferit. Între timp, la emisiunile Antenelor rulează pe ecranul televizorului mesaje care îndeamnă telespectatorii să părăsească operatorul de cablu RCS&RDS şi să apeleze la consilierii Antenelor care-i vor sfătui la ce alt operator să apeleze. Dar cum RCS&RDS şi UPC ies din discuţie, iar