Am luat primul contact cu noul Ford Fiesta în cadrul unui test national ce s-a desfăşurat pe traseul Bucureşti-Azuga. Deloc descurajaţi de vremea destul de urâtă de afară am încercat să aflăm ce poate modelul cu facelift al subcompactei firmei americane. Noul Ford Fiesta are un preţ de bază de 10.400 de euro.
Testul era cu atât mai interesant cu cât sub capotă se afla motorul de 1 litri EcoBoost care are o putere de 100 CP. Motorul pe benzină EcoBoost de 1 litru este “Motorul Internaţional al Anului” 2012 şi este aşteptat să ofere cea mai bună economie de combustibil din clasa lui.
Noul Fiesta oferă un pachet avansat de tehnologii care include un sistem de conectivitate cu activare vocală SYNC de la Ford, Active City Stop şi primul sistem MyKey din Europa. Acesta este echipat şi cu mult apreciatul motor pe benzină EcoBoost de 1 litru pentru a oferi cea mai bună economie de combustibil din clasa lui. De fapt acesta este şi motorul de pe modelul testat de noi.
Noul Fiesta marchează ultimul capitol din călătoria maşinilor mici populare. Ford a lansat primul Fiesta în 1976 şi de atunci a vândut peste 15 milioane de modele în toată lumea. Noul Fiesta include caracteristici de design inspirate de cel mai recent limbaj de design global de la Ford şi de vehiculele concept.
Partea din faţă a modelului Fiesta este dominată de o grilă frontală trapezoidală, consolidată de faruri tăiate cu laserul, cu lumini de zi care folosesc tehnologia LED, şi include un design cu capotă “power-dome”.
Modelul Fiesta reproiectat oferă de asemenea un interior armonios şi optimizat din punct de vedere ergonomic. Subcompacta urmăreşte abordarea tehnologiei democratizatoare de la Ford – oferind pentru prima dată elemente avansate pentru un număr mai mare de şoferi – şi va fi unic printre competitorii europeni, prin echiparea cu Active City Stop, un sis