Google este o companie mare, cu mii de angajaţi în zeci de ţări, dar asta nu înseamnă că îşi şi menţine personalul cu uşurinţă. Facebook, Amazon sau Apple, alături de multe start-up-uri, sunt principalii rivali. Totuşi, compania pare să fi găsit reţeta perfectă pentru ca angajaţii să fie fericiţi şi mulţumiţi că lucrează la Google.
Lumea tehnologiei este, de regulă, dominată de bărbaţi, dar Google nu a ţinut cont de acest lucru şi a căutat modalităţi prin care toţi angajaţii să fie trataţi la fel şi rata de plecare să fie cât mai mică. Biroul de resurse umane se numeşte, la Google, People Operations (sau POPS - prescurtat de cei mai mulţi oameni) şi este condus de Laszlo Bock, notează „Slate“, şi este unul dintre cele mai importante organe administrative. Din 2007, Bock a schimbat câteva aspecte, începând cu femeile din companiei.
Proaspetelor mame le-a oferit o perioadă de vacanţă de cinci luni, timp pe care îl pot folosi după cum doresc şi pe parcursul căruia sunt plătite integral. Apoi, Google a permis angajaţilor din toată lumea să-şi ia liber şapte săptămâni, dacă au un copil, perioadă care este plătită integral. Pe lângă planurile regândite pentru perioada maternală sau paternală, Google oferă şi bonusuri, cum ar fi mesele gratuite, dar are şi o echipă de sociologi pentru a rezolva anumite probleme.
Cercetătorii desfăşoară zeci de experimente pe angajaţi pentru a găsi cele mai potrivite modalităţi în care poate fi îmbunătăţit fluxul de muncă sau poate fi sporită satisfacţia oamenilor. Totuşi, descoperirile lor au aplicabilitate mai ales la Google, nu şi la alte companii, cum şi multe dintre problemele întâlnite sunt atipice. „Luăm mii de decizii privitoare la oameni în fiecare zi - pe cine angajăm, cât este salariul corect, pe cine ar trebui să promovăm, pe cine concediem. Ceea ce încercăm să facem este să aducem acelaşi nivel de rigoare în c