Vânzările de autovehicule noi în România au scăzut, în primele 11 luni ale anului, cu 8,1% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2012, la autoturisme declinul fiind de 7,2%, potrivit datelor publicate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA). Sursa: DACIA
În primele 11 luni ale anului, au fost vândute 73.946 unităţi, din care 62.033 autoturisme, ceea ce înseamnă un declin de 8,1% comparativ cu acelaşi interval din 2012.
"Un aspect important de semnalat este faptul că vânzările de autoturisme din producţia naţională au înregistrat în ultimele 5 luni creşteri importante faţă de 2012, fapt ce face ca, la 11 luni, acestea să ajungă în teritoriul pozitiv (+8,5%), comparativ cu vânzările mărcilor din import care rămân în zona negativă (-12,7)", se arată într-un comunicat remis de APIA.
La autoturisme, top-ul pe mărci după 11 luni din 2013 este condus de Dacia, cu 20.599 de unităţi vândute, ceea ce reprezintă 33,2% din total, urmată de Volkswagen, cu 6.927 de unităţi (11,2%), Skoda, cu 4.956 de unităţi (8%), Renault, cu 3.661 de unităţi (5,9%), Ford, cu 3.367 de unităţi (5,4%), şi Opel, cu 2.546 unităţi (4,1%).
Pe modele, Dacia Logan rămăne pe primul loc, urmat de Sandero, Duster, Skoda Octavia şi Volkswagen Golf, ultimele două modele făcând schimb de locuri faţă de situaţia înregistrată la 10 luni.
După declinul din perioada ianuarie-noiembrie 2013, nici estimările pentru întregul an 2013 nu sunt optimiste.
"Este de aşteptat ca luna decembrie să se încadreze în evoluţia ultimelor luni, fapt ce va face ca în final, pe întreg anul 2013, să se înregistreze o scădere de generală a vânzărilor totale de autovehicule (autoturisme, vehicule comerciale uşoare şi grele) situată între 7% şi 8%", se arată comunicatul remis de APIA.