După dispariţia „News of the World“, cei peste două milioane de cumpărători ai tabloidului de weekend s-au orientat către alte publicaţii de acelaşi gen. „Sunday Mirror“, „The People“ şi „Daily Star Sunday“ au înregistrat creşteri substanţiale ale vânzărilor după ce „News of the World“ şi-a încetat apariţia.
Cel mai puternic tabloid săptămânal al Marii Britanii, „News of the World", a fost închis, în luna iulie, după 168 de ani de la lansare. Motivul a fost scandalul-monstru pe care l-a provocat în urma interceptărilor telefonice ilegale ale câtorva mii de persoane, printre care vedete şi oameni politici. Scandalul a zguduit din temelii presa britanică şi trustul de presă deţinut de milionarul Rupert Murdoch, care edita ziarul.
Dispariţia „peste noapte" a publicaţiei de weekend a fost benefică pentru competiţie. Cele mai importante tabloide ale Marii Britanii au avut creşteri importante ale vânzărilor, potrivit unei analize realizate de „The Guardian". Marele câştigător a fost „Daily Star Sunday", ale cărui vânzări au crescut, în iulie, cu 130% comparativ cu luna precedentă. Mai precis, publicaţia a vândut în iulie 703.631 de exemplare pe apariţie, un plus de 400.000 de copii faţă de iunie.
„Sunday Mirror" a avut în aceeaşi lună vânzări de 1,7 milioane de exemplare, în creştere cu 55%, comparativ cu iulie 2010. „The People" a crescut, la rândul său, cu 50% la capitolul vânzări în aceeaşi perioadă.
Marele perdant: Rupert Murdoch
Ziarele de calitate au avut şi ele de câştigat pe măsură ce au acoperit scandalul interceptărilor telefonice ilegale. „The Independent" şi fratele său, „i", au avut creşteri de până la 6% ale vânzărilor.
Marele perdant a fost de departe trustul lui Rupert Murdoch. Pe lângă faptul că a fost nevoit să închidă cel mai puternic tabloid de weekend din Marea Britanie, ziarul „Sunday Times", ce aparţine acelui