Companiile de stat sunt presate să-şi închidă sau să-şi vândă activele care merg în pierdere. Scrisoarea de intenţie convenită de Guvern cu Fondul Monetar Internaţional (FMI) prevede măsuri fără precedent în economia românească de după 1989.
Ce conţine scrisoarea de intenţie convenită de Guvern cu FMI
Ceea ce nu au reuşit guvernele postdecembriste să facă până acum va trebui să întreprindă Cabinetul Boc în cel mult un an. Pe scurt, companiile de stat îşi vor reduce drastic cheltuielile şi pierderile, liniile ferate, fabricile şi uzinele de stat care nu dau randament se vor închide, iar bursa va fi principalul instrument de privatizare în domeniul atât de controversat al producţiei de gaze şi de curent electric.
Până şi controlul asupra tarifelor de transport cu metroul, cu autobuzul sau cu trenul va dispărea, dacă prevederile scrisorii de intenţie adresate FMI vor fi aplicate întocmai. Şi toate acestea se vor întâmpla în câteva luni, nu în câţiva ani, potrivit scenariului conturat în documentul asumat de Guvern. „Adevărul" vă prezintă o sinteză a principalelor măsuri prevăzute în scrisoarea trimisă FMI.
Liber la scumpirea biletelor
Guvernul s-a angajat că va modifica legislaţia astfel încât să permită regiilor de transport bucureştene, Metrorex şi RATB, să majoreze tarifele cu mai mult decât rata inflaţiei, pentru ca aceste companii să îşi poată acoperi cheltuielile curente din venituri. Noua lege va stabili şi înfiinţarea unei noi „autorităţi metropolitane de tranzit", care va supraveghea cele două regii de transport public.
Acelaşi lucru este prevăzut şi pentru CFR Călători, respectiv libertatea de a majora tarifele de transport pentru a-şi îmbunătăţi încasările şi, astfel, a ieşi din „colimatorul" pierderilor.
Schimbări radicale pe calea ferată
Strategia pentru CFR Călători include o scădere