Răzvan Mătăşel, Managing Partner al agenţiei Arsenoaiei&Mătăşel, este mereu obsedat să ajungă numărul unu, dar asta nu înseamnă că-i reuşeşte de fiecare dată.Omul de publicitate a decis să-şi lanseze propria afacere chiar înainte de criză. Deşi în primele patru luni a stat pe tuşă, acum spune că îi merge foarte bine. S-a născut şi a crescut în Moineşti, judeţul Bacău. Având o mamă profesoară de matematică, Mătăşel a devenit expert în domeniu şi a participat la concursuri şi olimpiade.
Mai toată adolescenţa şi-a împărţit-o între matematică şi sport. A început să facă mişcare pentru a corecta nişte probleme de sănătate.
De la ASE, în publicitate
Mătăşel recunoaşte chiar că în timpul facultăţii ajungea în conflict cu alţi tineri, dar nu pentru că era un bătăuş, ci din mândrie. „Sunt ambiţios şi nu-mi place să las capul deloc. Sunt pe principiul capul lăsat, sabia îl taie“, mărturiseşte Mătăşel.
După acelaşi principiu s-a ghidat şi în viaţă. Deşi apucase calea cifrelor şi a ecuaţiilor, nu a vrut să devină profesor de matematică, aşa că a decis să meargă la facultatea de Relaţii Economice Internaţionale (REI) din cadrul ASE.
„Am intrat al patrulea şi m-am ofticat vreo două luni că nu am intrat primul“, spune el cu sinceritate. A fost la un pas de a ajunge să lucreze în domeniul bancar. În acea perioadă, ING selecta anual cei mai buni 10 studenţi de la REI. Deşi ajunsese în primii zece, în acel an, ING a ales doar unul, din cauza „pseudocrizei“, cum o numeşte el, de atunci.
După întâmplarea acesta, Mătăşel a fost sunat de Victor Dobre, pe atunci, Managing Director al agenţiei Scala JWT, şi chemat să lucreze „cu cifre şi cu grafice“.
Antreprenoriat în vreme de criză
La Scala s-a ocupat de strategic planning, care, în viziunea lui Mătăşel, înseamnă două lucruri