Reţelele sociale sunt de mai puţin de 10 ani pe piaţă, dar deja au marcat Internetul. Şi prin intermediul lor oamenii îşi exprimă, în mod constant, viziunea asupra diverselor domenii de interes. Iar anul 2012 are partea sa de ţări sociale şi de domenii populare.
Oamenii din Marea Britanie au fost cei mai activi pe reţelele sociale în 2012, în timp ce ultimul loc le revine celor din Pakistan. În afară de locul doi, care revine Statelor Unite, în top 5 cele mai sociale ţări sunt doar state din Europa. Datele provin din raportul Pew Research şi indică faptul că oamenii din ţările mai sărace au tendinţa, atunci când au o legătură la Internet, să folosească timpul pentru socializat online. Iar telefoanele mobile, devenite populare în mai toată lumea, sunt cele care asigură conexiunea la Internet pentru multe astfel de ţări.
Mai mult, smartphone-urile sunt cele care devin tot mai populare, începând din ţări dezvoltate ca Marea Britanie, SUA şi Japonia, unde aproape jumătate din populaţia ţării deţine un astfel de dispozitiv. Majoritatea utilizatorilor le folosesc la accesarea reţelelor sociale şi informarea cu privire la subiectele de interes ale momentului.
Pe Internet, oamenii discută despre multe lucruri, dar cel mai des îşi împărtăşesc viziunea despre muzică şi filme, şi diverse probleme ale comunităţii. Religia este pe ultimul loc ca domeniu de interes în acest raport. Aceste informaţii sunt importante, pentru că oferă o imagine şi asupra generaţiei tinere. Astfel, majoritatea utilizatorilor au sub 30 de ani, iar cei cu studii superioare sunt mai predispuşi să se implice în dialogurile sociale şi să folosească un smartphone.
Locuitorii din tările arabe ca Tunisia, Liban sau Egipt discută cel mai des pe reţelele sociale despre politică şi problemele cu care se confruntă comunitatea. Aproximativ şapte din 10 oameni a publicat ceva pe