Potrivit producătorilor de vin, consumatorii români sunt din ce în ce mai exigenţi atunci când vine vorba despre băuturile alcoolice şi preferă tot mai mult vinurile albe, demiseci. Sursa: ADI PÎCLIȘAN
Încet-încet, spun producătorii, România începe să aibă consumatori de vin educaţi. La 21 de ani după co munism, oamenii şi-au rafinat gusturile, au renunţat la "tăria" servită înaintea mesei pentru a anticipa bucatele cu o gură de şampanie sau de vin sec.
"În ultimii ani tot mai mulţi oameni încep masa cu şampanie sau vin alb sec. Acesta din urmă este un foarte bun aperitiv, pune sângele în mişcare şi deschide papilele gustative", explică Ioan Georgiu, director general al Cramelor Recaş.
Românii nu mai dau banii pe orice, mai ales acum, pe vreme de criză
După ani de educaţie cu linguriţa, marketing şi gândire strategică, românii beau peste 27 de litri de vin anual pe cap de locuitor. Se cere mult vin alb, marii băutori de bere au trecut pe roze şi câştigă teren pe piaţă mai ales vinurile seci şi demiseci.
"E în mod cert un exemplu de evoluţie. Consumul migrează în zona vinurilor demidulci şi demiseci. Consumatorul este din ce în ce mai exigent, ştie să aprecieze un vin de calitate şi nu mai dă banul, mai ales în vreme de criză, pe orice", spun reprezentanţii Cramelor Recaş.
"Evoluţia consumatorilor de vin în ţara noastră are la bază faptul că în comunism, românul a fost dezvăţat să bea vinuri adevărate. În ultimii ani facem eforturi să-i învăţăm pe români cu vinuri bune. Avem avantaje în "lupta" aceasta cu cei care ies în străinătate şi au ocazia să cunoască gusturi, obiceiuri, oameni care înţeleg că o masă poate începe foarte bine cu vin, şi că trebuie să continue cu vin", ne-a mai declarat directorul Georgiu.
Liviu Miron, directorul economic al Cramelor Recaş întăreşte ideea: "Conform l