Nava germană Flaminia,”bomba plutitoare” la bordul căreia se află 9000 de tone de deşeuri toxice în 110 containere distruse ,contorsionate în urma două explozii care au omorât trei membri ai echipajului,este păzită în portul Constanţa precum un obiectiv de importanţă strategică. Este supravegheată zi şi noapte de jandarmi, agenţi de pază, SRI şi flancată de nave militare şi ale poliţiei de frontieră.
Până miercuri când s-a stabilit începerea operaţiunilor de descărcare şi decontaminare a containerelor, „se pregăteşte terenul”.Prefectul de Constanţa Eugen Bola care coordonează Comandamentul de Urgenţă instituit pentru Flaminia continuă să susţină că „ această navă nu a fost, nu este şi nu va fi un pericol pentru locuitorii oraşului Constanţa”.
Singurul pericol care ar putea apărea ar fi pentru muncitorii care vor încălca normele de securitate şi sănătate în muncă.Între timp pe dana 38 ,lângă care este ancorat de vineri seara portcontainerul,se lucrează de zor la amplasarea geomembranei,un material de protecţie şi izolare a spaţiilor de lucru,procurat de Şantierul Naval Daewoo Mangalia (DMHI),în vederea protejării mediului şi a evitării poluărilor accidentale.Deşi autorităţile susţin că substanţele chimice din containere numai prezintă niciun pericol,măsurile de protecţie în zonă sunt drastice.
În urma analizei probelor prelevate de la bordul navei Flaminia,specialiştii INSEMEX Petroşani au prezentat rezultatele Şantierului Daewoo Mangalia. Astfel, potrivit DMHI ,”atmosfera ,probele de lichid,probele de solid,analizate,conţin substanţe inflamabile în concentraţii reduse,care nu pot forma o atmosferă explozivă în condiţii normale de temperatură ambiantă;
în urma testelor de laborator la încălzire programată a probelor solide,nu s-au identificat reacţii de descompunere sau de combinare violente de tip explozie ale acestora;la temperaturi