Violonistul Alexandru Tomescu i-a dedicat concertul de la Ateneu din 17 mai tatălui său, care plecase dintre cei vii cu numai câteva zile în urmă. Sala Ateneului Român a fost plină la finalul Turneului Stradivarius, aşa cum s-a întâmplat la toate celelalte treisprezece recitaluri cu acelaşi program susţinute de Alexandru Tomescu şi Horia Mihail între 15 aprilie şi 17 mai. Braşov, Oradea, Piteşti, Sighişoara, Reghin, Târgu- Mureş, Baia Mare, Cluj-Napoca, Sibiu, Timişoara, Lugoj, Bacău şi Iaşi au fost reperele celui de-al doilea Turneu Stradivarius, unul care s-a dorit cu totul deosebit prin cauza umanitară care i-a fost dedicat (campania de strângere de fonduri pentru ridicarea Centrului Social şi de Reabilitare al Asociaţiei Nevăzătorilor din România).
Entuziasmul publicului nu are însă nimic de-a face cu faptul că ultimul recital, cel din 17 mai de la Ateneul Român, a avut pentru Alexandru Tomescu un singur spectator. Tatăl lui, Adrian Tomescu, cel care în calitate de pianist s-a aflat de atâtea ori pe scenă alături de el şi care a fost unul dintre suporterii înfocaţi ai acestui turneu până în ultima clipă, a plecat dintre noi săptămâna trecută, lăsând un loc gol nu numai în sala Ateneului, în acea seară de 17 mai 2009.
Gândit pentru a pune în valoare toate datele artistice şi tehnice ale unui violonist de anvergură care s-a întâlnit cu o vioară ce îi poate duce mai departe calităţile, programul recitalului a pornit de la Brahms şi Grieg, pentru a ajunge la Wieniawsky şi Sarasate.
Întâlnirea viorii cu violonistul
Din momentul în care a preluat vioara Stradivarius, Alexandru Tomescu a evoluat în paralel cu ea, deschizându-i sunetul şi descoperindu-i tainele. În seara atât de încărcată de emoţie de la Ateneul Român am simţit că Alexandru Tomescu reuşeşte tot mai bine să ne vorbească prin vioara sa.
@N_