Mircea Marian: „Luni, 21 septembrie, Realitatea TV ne-a lămurit, în sfârşit, cu cine fac echipă domnii Pleşu şi Cărtărescu: cu Ciutacu, Valentin Stan şi Roşca Stănescu.”
I-a demascat, am putea spune. Potrivit lui Adrian Ursu şi Oanei Stancu, aceste personaje joacă împreună în echipa „anti-Băsescu”.
Împărtăşesc aceleaşi idealuri şi au un scop comun: să-l dea jos pe actualul preşedinte. Realitatea i-a identificat, fără vreo ezitare sau nuanţă, şi pe susţinătorii lui Băsescu: printre alţii, Gabriel Liiceanu, Mircea Mihăieş, H.-R. Patapievici, Rodica Culcer şi Mircea Marian. Alături de ei, „regii asfaltului” - Umbrărescu şi compania.
Adevărul este că pur şi simplu îi admir pe angajaţii lui Sorin Ovidiu Vîntu pentru talentul cu care execută, la comandă, astfel de linşaje mediatice (de tipul „scuipaţi aici”) şi, în acelaşi timp, simulează deplina imparţialitate. Raportul Oxford Analytica, în care era descris modul în care Vîntu îşi foloseşte imperiul media în lupta pentru putere, i-a determinat pe cei de la Realitatea TV să declanşeze o campanie de re-branding, cu scopul de a-şi spăla imaginea compromisă.
Ziariştii lui Vîntu pozează în personaje neutre, în timp ce arată acuzator spre talibanii „pro” şi „anti”-Băsescu de la Antena 3, respectiv B1 TV şi „Evenimentul zilei”.
Emisiunea de luni a fost o tentativă jalnică prin care patronul Realităţii a încercat să facă uitat faptul că este susţinătorul lui Mircea Geoană. Trei sunt însă problemele lui Vîntu.
În primul rând, publicul va uita cu greu ce a făcut Realitatea în ultimul an - de la dubioasa campanie pentru eliberarea lui Gigi Becali la instrumentarea dezinformării denumite „Băsescu are legături cu mediile teroriste”. Nu vor dispărea din memoria colectivă nici cele două zile din luna mai când acest post a difuzat sute de ştiri favorabile Mon