Facebook se apropie de aniversarea celor 10 ani de când este pe piaţă. A pornit ca reţea socială, s-a dezvoltat ca atare, dar în ultimul an a devenit mult mai mult. Este Facebook noul Internet? După cum a prezentat Mark Zuckerberg situaţia, cam da.
Perioada marilor schimbări pentru Facebook a venit odată cu trecerea la Timeline şi dispariţia ideii de „perete“ pe care îţi publici anumite lucruri. Anul 2012 şi începutul lui 2013, au fost cele mai bogate pentru reţeaua socială în lansarea de funcţionalităţi, de la faptul că Facebook a devenit un rival pentru servicii ca Dropbox sau WhatsApp la anunţarea Graph Search, propriul motor de căutare.
Internetul reprezintă conectarea oamenilor între ei, indiferent de zona în care locuiesc sau limba pe care o vorbesc. Facebook, prin Graph Search, vrea să-şi construiască un internet, iar cu baza de date a celor peste un miliard de utilizatori nici nu este departe de această reuşită. Graph Search permite o căutare naturală a oamenilor, pozelor, locurilor şi intereselor care ar putea reprezenta ceva pentru tine. De la cele 1.000 de miliarde de conexiune pe care Zuckerberg le-a menţionat s-ar putea ajunge la mult mai multe.
Numai că informaţiile pe care Graph Search le aduce sunt cele din reţeaua socială şi în ultimă instanţă poţi face o căutare pe internetul mare prin Bing, dacă nu ai găsit ceva relevant. Mai mult, în contrast cu alt gigant al căutărilor online, Facebook nu împarte baza sa de date cu nimeni, în timp ce Google şi-o creează prin indexarea conţinutul public din mai multe surse. Graph Search este un mini-Internet, poate chiar un Internet social, şi consolidarea poziţiei şi importanţei Facebook în online. Va avea cu acest motor de căutare una dintre cele mai importante baze de date: interesele oamenilor.
Atac la mesageria instant şi serviciile VoIP
În 2012, Facebook s-a concen