Noile măsuri de securitate de pe aeroporturile lumii sunt o gură de oxigen pentru fabricanţii de scanere corporale, asaltaţi de comenzi. Sursa: AP
Tentativa de atentat terorist care a vizat, pe 25 decembrie, un avion de pasageri de pe ruta Amsterdam- Detroit a avut, în mod paradoxal, şi efecte pozitive, de natură comercială, de care beneficiază în prezent din plin firmele producătoare de scanere corporale.
În Statele Unite, unde aceste dispozitive vor fi instalate în toate complexurile aeroportuare, Administraţia pentru Securitatea Transporturilor a anunţat că două companii, Rapiscan Systems şi L-3 Communications Holdings, au întrunit standardele tehnice exigente impuse de autorităţile federale, urmând să onoreze comenzile primite.
Astfel, Rapiscan va livra 150 de scanere, în timp ce L-3 are deja 40 de astfel de dispozitive de securitate pe 19 aeroporturi americane. Administraţia a precizat însă că va organiza noi licitaţii pentru achiziţionarea altor 300 de scanere în cursul acestui an.
„Ne aşteptăm la o creştere semnificativă a comenzilor”, a declarat Peter Kant, manager în cadrul primei companii, citat de Associated Press. El a adăugat că autorităţile americane s-au interesat despre posibilitatea firmei din Mississippi de a-şi dubla producţia.
Scumpe, dar nu perfecte
Preţul unui scaner corporal poate ajunge până la 160.000 de dolari, sumă care nu include însă costurile de instruirea personalului care îl va folosi şi de întreţinere a aparatului.
Comparativ, un detector de metale, precum cele aflate în prezent pe majoritatea aeroporturilor din lume, costă până la 8.000 de dolari.
Producătorii susţin că scanerele corporale pot depista absolut orice obiect, indiferent de materialul din care este produs, ataşat corpului uman. Firmele au înlăturat, de asemenea, temerile privind po