Nu mai puţin de 40 de posturi tematice se bat pentru o felie din plăcinta publicităţii. Etno TV a atras cea mai multă publicitate pe segmentul televiziunilor muzicale, Disney conduce la programe pentru copii, iar Antena 3 între posturile de ştiri.
În prima jumătate a acestui an, televiziunile din România au livrat aproximativ un milion de puncte de audienţă clienţilor publicitari, din care aproape o treime a revenit televiziunilor de nişă. Posturile tematice - femei, filme, muzică, desene animante sau ştiri - sunt mai firave în comparaţie cu televiziunile generaliste, în ceea ce priveşte audienţa, iar unul dintre handicapurile lor este, de obicei, distribuţia (majoritatea nu sunt preluate de toţi cabliştii). Şi totuşi, acest tip de posturi au segmentul lor de public fidel, mult căutat de către investitorii în publicitate.
Realitatea scade, Antena 3 creşte
La capitolul televiziuni de ştiri, Antena 3 conduce, livrând 63.148 de puncte de audienţă clienţilor publicitari în perioada ianuarie-iunie 2011, conform datelor obţinute de „Adevărul" (posturile de televiziune sunt plătite în funcţie de câte puncte de audienţă - GRP-uri - înregistrează spoturile pe care le difuzează).
Antena 3 a avut o jumătate de an mai bună decât în aceeaşi perioadă din 2010, când a livrat doar 45.024 de puncte de audienţă. Pe de altă parte competitorul său, Realitatea TV a scăzut faţă de anul trecut de la 70.268 de puncte de audienţă, la 61.281. În ceea ce priveşte posturile pentru femei, Acasă TV conduce de departe, fiind şi televiziunea cu cea mai mare audienţă şi cea mai largă distribuţie. Televizunea trustului Media Pro a livrat 72.731 de GRP-uri, o uşoară creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Pe segmentul televiziunilor cu documentare, lider este Discovery Channel cu 9.355 de puncte livrate, urmat de National Geographic (6.528) şi de Animal Planet (