DREPTURI LA CUMPĂRĂTURI. Un tătic reclamă că două perechi de cizme luate pentru fetele lui s-au crăpat rapid. Aflaţi ce se poate face în astfel de situaţii. Sursa: SHUTTERSTOCK
Un bucureştean e ne mulţumit de faptul că a cumpărat două perechi de cizme şi, după trei săptămâni, materialul s-a crăpat, iar comerciantul nu i le-a schimbat pentru că nu a putut prezenta bonul fiscal.
Probleme la cumpărături a avut şi o mămică ce a vrut să-i ofere fiului un pulover de ziua lui. Ea nu a putut să îl mai schimbe când a constatat că produsul avea un defect. Aflaţi ce şanse de câştig aveţi dacă sunteţi nedreptăţiţi la cumpărături.
Fără chitanţă, doar instanţa poate interveni
Fiindcă nu a păstrat bonul fiscal, un bucureştean nu a fost despăgubit după ce cizmele cumpărate s-au stricat. "Pe 4 decembrie 2010 am cumpărat pentru fetele mele gemene două perechi de cizme de la magazinul Smyk All For Kids din Afi Palace, pe care am dat 240 de lei. La nici trei săptămâni am constatat că s-a crăpat materialul. Pentru că nu am mai avut bonul nu le-am putut schimba, deşi am precizat data şi intervalul orar aproximativ", se plânge Viorel Popoiu.
Reprezentanţii magazinului nu au dorit să ofere mai multe date despre acest caz, justificându-se prin faptul că "nu oferă infor maţii unor persoane neautorizate".
Specialiştii în Protecţia Consumatorului spun că, din păcate, situaţia nu e în favoarea cumpărătorului. "Bonul, chitanţa, factura fiscală probează existenţa unei legături contractuale între dv. şi comerciant. În lipsa acestor documente, autorităţile pentru protecţia consumatorilor nu pot impune comerciantului respectarea drepturilor pe care le aveţi în calitate de consumator. Simpla existenţă a bonului în rola de control nu înseamnă automat că aţi cumpărat acele produse", explică Mihai Tititchi, şef serviciu juridic la Aso