Maniera în care a fost revocat Avocatul Poporului de către actuala majoritate parlamentară arată de ce avea USL nevoie de controlul total asupra Monitorului Oficial.
Nimic din ce apăruse până luni seara în Monitorul Oficial nu anunţa furtuna ce avea să se declanşeze a doua zi. În ultima ediţie din acea zi a publicaţiei, era convocată pentru a doua zi, la ora 10.00, o sesiune extraordinară a plenurilor reunite, destinată numirii conducerilor Televiziunii şi Radioului publice şi prezentării de către primul ministru a raportului despre participarea sa la Consiliul European. În paralel, pentru ora 16.00, erau convocate sesiuni extraordinare ale fiecărei Camere. Pe ordinea de zi a Camerei Deputaţilor figurau şase proiecte de acte normative, iar pe cea a Senatului, nu mai puţin de 50 de proiecte de legi.
Ambuscada s-a petrecut la prima oră a dimineţii de marţi, când USL a cerut convocarea unei şedinţe ad-hoc a birourilor permanente ale celor două Camere. Aici, reprezentanţii USL au decis convocarea unei alte sesiuni extraordinare a plenurilor, pentru ora 14.00, în care să fie dezbătut raportul comisiilor juridice reunite privind revocarea Avocatului Poporului. Însă comisiile juridice încă nu erau convocate de nimeni.
Decizia de organizare a acestei noi sesiuni extraordinare a fost transmisă la Monitorul Oficial între orele 9.30 şi 10.00, după cum ne-a declarat secretarul general al Camerei Deputaţilor, Gheorghe Barbu. Aceasta a fost publicată imediat, deşi comisiile juridice abia fuseseră sesizate de către birourile permanente. La ora 12.30, cânde comisiile juridice au adoptat prin vot raportul de revocare a Avocatului Poporului, convocarea sesiunii extraordinare destinată votului asupra acestui raport era deja publicată în Monitorul Oficial de două ore. Întârzierea publicării ar fi lăsat fără obiect, cel puţin pe moment, raportul comisiilor ju