Mai mult de 200.000 de firme s-au închis din cauza impozitului minim. Acum, Guvernul e dispus să ofere 10.000 de euro pentru înfiinţarea uneia singure. Tinerii antreprenori sunt dezamăgiţi de prevederile noului program. Proiectul de lege are lipsuri, neclarităţi şi, mai mult decât atât, întârzie să fie adoptat.
Mihai Năsăudean şi Nicoleta Niţulescu se uită la programul guvernamental cu mai multă luciditate decât ne-am fi aşteptat de la cineva de vârsta lor. El are 25 de ani şi îşi conduce propriul business în domeniul marketingului digital de mai bine de un an. La 26 de ani, ea se pregăteşte să intre în antreprenoriat în domeniul în care are deja şase ani de experienţă - consultanţă financiar-contabilă. Pentru a intra în acest program guvernamental, un tânăr până în 35 de ani trebuie să îşi înregistreze o firmă sub titulatura de SRL - ID, acronimul pentru întreprinzător debutatant. E un stigmat pe care acest nume ţi-l pune încă de la început. „Lupii din business care vor să obţină profituri de la companii aflate la început se vor folosi de asta", spune Mihai. I s-a întâmplat şi lui.
Pericolele începutului
Mihai Năsăudean a intrat în antreprenoriat în 2009, la scurt timp după terminarea Facultăţii de Informatică, în domeniul pe care îl cunoştea cel mai bine, marketingul digital, înfiinţând firma „Good Afternoon".
Nu avea resurse financiare, însă a pornit cu o listă de proiecte şi clienţi pe care îi cunoscuse în perioada în care fusese angajat la InterTel Communications, unde realiza aplicaţii interactive prin sms pentru televiziuni şi multinaţionale şi unde a pus bazele departamentului de dezvoltare web. „Am lucrat cu companii mari care au profitat de naivitatea noastră şi nu ne-au plătit programele furnizate", îşi aminteşte Mihai, care subliniază că ştampila de SRL-ID aplicată tinerilor antreprenori îi dezavantajează din start.
Plan de af