Sectoarele de servicii, turism, retail şi fast-food sunt cele mai atrăgătoare pentru francizorii din America, Turcia, Italia sau Bulgaria, care încep să descopere şi piaţa românească. Specialiştii în consultanţă pentru intermedierea de afaceri de tip franciză anunţă că România este o ţintă investiţională a mai mult de 10 branduri de notorietate mondială.
Creşterea importanţei sectorului privat în contextul crizei financiare a permis evoluţia investiţiilor pentru sistemul de francize românesc şi tot mai mulţi investitori găsesc în România numeroase oportunităţi de dezvoltare. „În prezent se pot regăsi pe piaţa românească peste 490 de reţele de francize, urmând ca în 2011 peste 10 noi branduri să intre în România în domeniile retail, hotelier, servicii şi fast-food", anticipează reprezentanţii companiei Thinkbig International, specializată în consultanţa de afaceri tip franciză.
Subway, o poveste americană de succes
Printre cele mai mari francize care se vor regăsi pe piaţa românească până la sfârşitul lui 2011 se numără Subway (lanţ de restaurante cu produse ca sandviciuri şi salate), ERA (brokeraj imobiliar rezidenţial), C House Coffee Shop (cafenele premium) sau Happy Bar and Grill, potrivit Thinkbig International. În domeniul turismului, lanţul Hilton se pregăteşte să atace piaţa românească prin brandurile Doubletree şi Hampton, iar în domeniul serviciilor se va remarca brandul T-BEKS (spălare fără apă a autovehiculelor).
Citiţi şi:
IKEA: Vânzările de mobilă, în scădere cu 20%
Potrivit specialiştilor de la Thinkbig International, care administrează şi portalul francize.ro, marca Subway a apărut mai întâi ca o afacere a doi tineri adolescenţi din America. „În 1965, Fred De Luca, 17 ani, şi prietenul sau de familie, Peter Buck, au deschis Pete's Suber Submarines în Bridgeport, Connecticut. Cu un împrumut de la Buck d