Compania Magenta Consulting a realizat portretul alegătorilor din Republica Moldova. Astfel, majoritatea alegătorilor care votează PD sunt pensionari şi casnice din mediul rural. Pentru PL votează mulţi tineri din mediul urban. În PLDM îşi pun speranţele şomerii şi moldovenii care au lucrat peste hotare, iar PCRM este partidul preferat al pensionarilor şi persoanelor active, dar cu venituri mici.
Magenta Consulting a realizat radiografia alegătorului din Republica Moldova şi a aflat cine sunt cei care stau în spatele voturilor pe care le primesc candidaţii partidelor din Moldova. Potrivit datelor studiului, electoratul din Moldova nu citeşte, dar se uită activ la televizor. Jumătate din întregul electorat nu şi-a făcut timp de nici o carte în ultimele trei luni. În schimb,circa 92% dintre respondenţi se uită la televizorul.„ Şi nu orice post TV. Sub influenţa PR-ului politic sau din întâmplare, electoratul fiecărui partid priveşte anumite ştiri, pe care le consideră cele mai obiective: PCRM - Prime, Moldova 1, PLDM - PRO TV, Jurnal TV, PD - Prime, PRO TV, PL este unicul care alege diversitatea surselor, urmărind Jurnal TV, PRO TV, Publika TV şi Prime“, menţionează autorii studiului.
Sunt şi alegători care ascultă radioul, mai ales adepţi PD. Mai puţini aleg ziarele şi internetul ca sursă alternativă de informare. Potrivit aceloraşi rezultate, o parte din electorat, „în special cel al PD şi PCRM, îşi formează totuşi opiniile politice discutând cu vecinii şi prietenii“. „Electoratul din Moldova votează mai mult la ochi, după gradul de încredere pe care îl inspiră şi promisiunile pe care fac liderii de partid la TV. Iar o campanie de promovare a partidului bazată preponderent pe presa scrisă, radio sau internet nu ar avea acelaşi success“, susţin autorii studiului.
PD- partidul preferat al doamnelor
Aceeaşi companie a realizat profilul simpatizan