Publicația laudă ultimul film de Andrei Ujică și apreciază tratamentul pe care regizorul l-a aplicat "imaginilor oficiale" ale dictatorului.
"Cum se întâmplă uneori, unele dintre cele mai bune filme din festival (a 48-a ediție a New York Film Festival –n.r.) sunt prezentate în afara secțiunii principale, inclusiv «Autobiografia lui Nicolae Ceaușescu»", opinează Manohla Dargis, criticul de film de la "The New York Times".
Ea dedică un lung articol filmelor prezentate în cadrul festivalului, dar lungmetrajul lui Andrei Ujică pare să fie singurul românesc care i-a captat atenția.
"Andrei Ujică își începe documentarul alcătuit din materiale de arhivă cu imagini a căror culoare pare murdară, imagini ale fostului dictator român filmate la puțin timp după arestarea lui din 1989. Apoi trece la imagini alb-negru dezolante, tăcute, captivante, filmate dintr-un punct înalt, cu mii de oameni comasați, în derivă și în mișcare,realizate la înmormântarea din 1965 a predecesorului lui Ceaușescu, Gheorghe Gheorghiu-Dej. Ce urmează este un uimitor amalgam de imagini alb – negru și color care îl arată pe Ceaușescu la muncă și în timpul liber – salutând muncitorii, ținând discursuri, conducând o mașină, întâlnindu-se cu regina Angliei – imagini oficiale care au ajutat la susținerea minciunii succesului pe care el îl întruchipa", punctează Manohla Dargis.