Guvernul şi Bechtel vor semna, în aprilie, un acord de continuare a lucrărilor la autostrada Transilvania. În 2010 vor fi finalizaţi circa 20 de kilometri, pe două tronsoane, Turda-Câmpia Turzii şi Gilău-Nădăşelu, iar două treimi dintre angajaţii constructorului vor fi păstraţi.
Premierul Emil Boc a avut, luni, o întâlnire cu reprezentanţii companiei americane Bechtel, constructorul autostrăzii Braşov-Borş, denumită "Autostrada Transilvania", aceştia dorind să afle dacă Executivul este dispus să continue în acest an lucrările la autostradă
La finalul discuţiei, premierul a anunţat că Guvernul, prin Ministerul Transporturilor, şi compania Bechtel vor semna un protocol de continuare a lucrărilor în aprilie, lună în care va fi achitată şi o nouă tranşă din datoria faţă de constructor pentru lucrările executate până în prezent.
"Se vor găsi soluţii financiare din perspectiva rectificării bugetare, ca să fie păstrate locurile de muncă şi să continue lucrările", a spus Boc.
Credite de angajament
Surse oficiale au arătat că o soluţie este ca lucrările să fie finanţate prin credite de angajament stabilite în funcţie de volumul lucrărilor şi achitate după execuţie.
Guvernul estimează că în acest an vor fi încheiate lucrările pentru aproximativ 20 kilometri din Autostrada Transilvania.
În ceea ce priveşte concedierea angajaţilor Bechtel, conducerea companiei americane va analiza în următoarele luni care este necesarul de personal pentru continuarea lucrărilor, partea română apreciind că două treimi dintre muncitori vor fi păstraţi.
Protocolul va viza finalizarea a aproximativ 20 de kilometri în total pe două tronsoane, Turda-Câmpia Turzii şi Gilău-Nădăşelu din judeţul Cluj, precum şi păstrarea a 1.200 de muncitori reprezentând două treimi din totalul angajaţilor, a declarat, luni, agenţiei MEDIAFAX, purtătorul de cuvânt al B