Pe 18 august 1958, scriitorul Vladimir Nabokov o făcea celebră pe Lolita. Cartea cu acelaşi nume vedea lumina tiparului.
Ironia sorţii: cel mai bun scriitor al Statelor Unite este Nabokov, el fiind însă de origine rusă. Şi tot ca o ironie a sorţii, personajul a ajuns să-şi depăşească maestrul. Nu într-un mod liniştit, fireşte. Căci subiectul celebrului roman declaşator de scandal, şi anume pedofilia, n-a stins nici acum vâlva.
Deşi există păreri frumoase, elitiste, cum că subiectul reprezintă o metaforă asupra lumii din acea perioada, anii ‘40-’50, când America începea să devină o super putere şi Europa, bătrânul continent numele Lolita rămâne generator de controverse. Mai ales în modă! De-a lungul vremii, vocile specializate în domeniu s-au văzut nevoite să explice stilul vestimentar Lolita. Pentru a convinge că nu are nimic cu "invitaţia de a face sex cu minore", sau "a te copilări prosteşte".
Aspectul vizual al stilului vestimentar Lolita a fost caracterizat în multe feluri: de la Rococo francez şi victorian, până la urban combinat cu moda de epocă. A apărut şi părerea criticilor: "În ansamblu, aspectul Lolita are legătură cu regalitatea franceză, cu stilurile baroc şi rococo şi cu perioadele victoriană şi edwardiană". Măi băieţi, avem tot respectul pentru extraordinara explicaţie, dar de ce nu recunoaşteţi că Lolita este ofertantă la nivel vizual (aspectul copilăros) şi mai ales comercial (un vag aer sexy).
Lolita, brand în domeniul vestimentar
Nu mai este nici un secret şi în nici un caz motiv de ruşine: stilul Lolita a fost adoptat demult atât de tinerele femei cu vârsta cuprinsă între 18-24 ani, cât şi de elegantele doamne trecute de vârsta de 40 de ani.
Istoria Lolitei în ceea ce priveşte "implicarea" ca brand în domeniul vestimentar începe în Uruguay, în anul 1960. Întâmplător sau nu, la