Criza a dus creativitatea din publicitate la un nou nivel al mediocrităţii prin spoturi fără perdea, care au scandalizat. Mai multe spoturi au intrat în atenţia CNA din cauza vulgarităţii. Agenţiile de publicitate au ajuns sub papucul clientului, recurgând la „reţete“ populare de prost gust.
Reclamele cu poante muncitoreşti, după modelul cognacului Unirea par să se fi răsuflat. Prin urmare, unele companii au trecut într-o ligă şi mai joască: cea a vulgarităţii. Este un clişeu în lumea publicităţii ca atunci când nu există idei originale să facă aluzii sexuale. Sexul vinde, spun publicitarii, dar nu orice fel de sex.
În ultimele săptămâni la televizor au rulat mai multe reclame care au şocat prin vulgaritate. Cel mai recent care a atras atenţia Consiliului Naţional al Audiovizualului este pentru Vinul de Hrubă. Reclama a fost sancţionată de CNA prin difuzarea numai după ora 20.00.
AdePlast se conformează deciziei CNA
Un alt clip dezgustător este cel pentru adezivul AdePlast ce prezintă în paralel cadre cu doi muncitori şi cu o tânără îmbrăcată în lenjerie intimă. Un muncitor îl întreabă pe celălalt: „Auzi, ţie ţi s-a întărit?", pentru ca în finalul clipului să apară şi explicaţia: cei doi vorbeau, de fapt, despre gletul AdePlast.
Spotul a atras atenţia CNA, care a decis săptămân aceasta ca reclama să fie difuzată numai după ora 22.00. Firma de PR a companiei a emis un comunicat de presă prin care a anunţat că se va conforma deciziei Consiliului. Reprezentanţii companiei au ţinut să precizeze: „Aceste mesaje nu au fost concepute şi lansate pentru a aduce prejudicii unei femei sau a ofensa pe cineva, ci pentru a sublinia calităţile produselor".
Contactat de „Adevărul", şeful companiei AdePlast se declară mulţumit de spoturi. „Avem foarte multe firme de construcţii ce sunt deţinute şi/sau conduse de doamne ş