Românii şi spaniolii au creat singurele prototipuri funcţionale dintre toate cele 13 echipe participante. Modelele realizate de aceştia vor fi expuse, în această după-amiază, pe pontonul de pe lacul Chios din Cluj-Napoca. Ele au fost realizate în şase zile de competiţie.
Bărci teleghidate cu pânze, gestiunea construirii unui aeroport şi transportarea elicelor sunt câteva din subiectele realizate şi rezolvate de echipele a 13 ţări europene, participante la European Best Engineering Competition (EBEC), desfăşurat, timp de şase zile, la Cluj-Napoca.
Prototipurile realizate de tinerii ingineri vor fi expuse astăzi, după ora 14.00, pe pontonul de pe lacul Chios din Parcul Central. Cea mai bună echipă va fi premiată tot astăzi, de la ora 17.00, la Teatrul Naţional „Lucian Blaga”, unde va avea loc gala de închidere a celebrei competiţii europene. Cele 13 echipe au avut de construit mai multe dispozitive. Printre acestea se pot enumera o barcă cu pânze, de tip velier, care să fie propulsată exclusiv de forţa vântului şi să poată fi dirijată de la distanţă prin telecomandă.
Echipele au trebuit şi să vină cu o soluţie de gestiune a deşeurilor într-o localitate fictivă ori să propună idei de management al traficului din Bombai. Temele au fost date de companii precum Procter & Gamble, Trelleborg, GMV sau Vestas.
Românii, printre cei mai buni
Vlad Stoian, student în anul IV la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, a reprezentat Clujul în echipa României, la secţiunea team design. Temele date tuturor echipelor din această categorie au fost de a realiza o turbină eoliană care să genereze curent electric, dar şi o barcă telecomandată. Singurele funcţionale au fost cele ale românilor şi ale spaniolilor.
„Am folosit pentru realizarea prototipului un dinam şi carton pentru a realiza elicea. Am lucrat două zile. Iniţial ni s-a cerut ca prototipu