Unitatea 1.4 TSI, care este utilizată pe modelele Golf, Scirocco, Eos, Jetta, Touran şi Tiguan, a primit laurii ediţiei 2009. Motorul Volkswagen 1.4 TSI a fost desemnat, ieri, la Stuttgart, ”Motorul Anului 2009”, în cadrul evenimentului omonim ajuns la a 11-a ediţie.
Agregatul pe benzină, cu patru cilindri şi dublă supraalimentare (turbosuflantă şi compresor) a învins ”la mustaţă” propulsorul care şi-a adjudecat laurii în ultimii doi ani – BMW 3.0 Twin Turbo.
În urma adiţionării punctelor acordate de cei 65 de membri ai juriului (jurnalişti auto, care provin din 32 de ţări răspândite pe patru continente), motorul VW 1.4 TSI a acumulat 354 de puncte, cu patru mai mult decât BMW 3.0 Twin Turbo.
Locul trei i-a revenit unui alt propulsor din cadrul grupului VAG – Audi 2.0 TFSI.
170 de ”cai” verzi
Alături de premiul cel mare, 1.4 TSI (170 CP) s-a mai impus la alte două categorii: ”1.0 – 1.4 litri”, bineînţeles, şi, cu adevărat remarcabil, ”Motorul al anului”, depăşind motoare hibride (Honda 1.3 Hybrid) şi diesel (BMW 2.0d Twin Turbo).
BMW nu a plecat cu mâna goală de la festivitate. Constructorul din Munchen şi-a adjudecat categoriile ”1.4 – 1.8 litri” (1.6 Turbo, împreună cu PSA), ”2.5 – 3.0 litri” (3.0 Twin Turbo) şi ”3.0 – 4.0 litri” (V8 4.0).
Boxerul, cel mai bun ”nou”
”Cel mai bun motor nou” a fost desemnat boxer-ul cu şase cilindri, de 3.8 litri (385 de cai-putere), dezvoltat de Porsche pentru cea mai proaspătă versiune a clasicului 911.
Ultima categorie majoră a competiţiei, ”Motor de performaţă” i-a revenit ”uriaşului” V8 de 6.2 litri (450-525 de cai-putere, în funcţie de modelul pe care este plasat) conceput de Mercedes şi îmbunătăţit de AMG.
Câştigătorii
”Motorul Anului”: VW 1.4 TSI (170 CP). Modele dotate cu această unitate: Golf, Scirocco,