Lucian Isar, fost membru al Consiliului de Administraţie al Tarom, dezvăluie interesele politice de la vârful operatorului naţional aerian şi presiunile exercitate asupra managerului privat.
Operatorul aerian Tarom a fost prima companie care a avut o conducere privată, în toamna anului trecut, când director general a fost ales austriacul Heinrich Vystoupil. Nu au trecut mai mult de 10 zile, nici nu apucase să semneze contractul de mandat, şi a renunţat „din motive personale“. Au fost voci care au afirmat că fişa postului lui Vystoupil „ar fi conţinut“ unele indicaţii privind numirea anumitor persoane în funcţii sau menţinerea altora. El a refuzat să comenteze.
Două săptămâni mai târziu, boardul Tarom îl numea pe belgianul Christian Heinzmann manager privat. Consiliul de Administraţie (CA) al operatorului aerian era format, la acea vreme, din preşedintele Dan Pascariu şi membrii Dumitru Prunariu, Valentin Macec, Lucian Isar, Ciprian Lăduncă şi Marius Ghenea. Cum au evoluat lucrurile ulterior, cu un management profesionist, la o companie de stat care a acumulat în ultimii patru ani pierderi de peste 200 de milioane de euro?
„Bătălia pentru îmbunătăţirea performanţelor Tarom a trecut pe plan secund la scurt timp după introducerea managementului privat. Lupta este dusă de o parte a managementului privat neexecutiv, pe mână cu acţionarul, de a lua locul managementului privat executiv direct ori prin cunoscuţi“, scrieLucian Isar pe blogul său de pe adevarul.ro. Isar, care a fost până în luna aprilie preşedinte al boardului privat al CFR S.A., a fost eliminat din Consiliul de Administraţie al Tarom, la 29 mai, prin decizia Adunării Generale a Acţionarilor, la ordinul ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu.
„Rugat să se îmbolnăvească“
Isar spune că presiunile asupra managerului privat Christian Heinzmann nu vor