Show-urile culinare se bucură de o popularitate tot mai mare. Bucătarii-vedetă Horia Vârlan, Cezar Munteanu şi Don Mariano dezvăluie care sunt „ingredientele-minune“. Obligaţi de criza financiară sau doar conştienţi de beneficiile gătitului acasă, românii s-au întors în bucătărie. Inspiraţia şi-o găsesc în emisiunile TV pe teme de gastronomie.
Chiar dacă mulţi români încă gândesc că cea mai bună legumă e porcul, gusturile s-au educat mult în ultimii ani. Drept dovadă stau emisiunile culinare din ce în ce mai urmărite de telespectatori. Şi nu e vorba de celebrele show-uri ale lui Jamie Oliver sau Gordon Ramsey, ci de producţii româneşti. Publicul îşi ia informaţiile de care are nevoie şi pune în practică ceea ce vede la televizor, iar bucătarii din faţa camerelor încearcă să transmită un mesaj corect şi chiar să schimbe obiceiurile de consum.
„Pe români i-a aliniat criza"
Care e „ingredientul-minune" pentru care emisiunile culinare româneşti au succes? „Cred că pe români i-a «aliniat» un pic criza, iar oamenii şi-au dat seama că e şi un câştig financiar să găteşti acasă. Apoi am observat dorinţa telespectatorilor de a schimba ceva în viaţa lor. E un lucru bun că oamenii îşi schimbă obiceiurile, şi aici au contribuit şi emisiunile culinare", spune Cezar Munteanu, mult mai cunoscut drept Chef Cezar de la Euforia TV. Horia Vârlan, bucătarul-şef de la „Cireaşa de pe tort“ Foto: prima tv
Horia Vârlan, bucătarul care apostrofează vedetele în emisiunea „Cireaşa de pe tort" de la Prima TV, crede că popularitatea show-urilor culinare se datorează informaţiilor oferite. „Telespectatorii au ocazia să vadă şi să înveţe diverse secrete. Gospodinele, şi nu numai, doresc să gătească acasă, dar fiind obişnuite cu doar câteva feluri de mâncare învăţate de la mama sau bunica, vor să-şi îmbunătăţească tehnicile şi să înveţe reţete noi. «Cireaşa de pe tort» nu es