Cel mai amplu proiect de infrastructură al Clujului a fost terminat. Primarul Clujului, Emil Boc, a inaugurat azi tronsonul de tramvai de la gară până în zona industrială, adică ultima parte. Linia de tramvai a Clujului, care are circa 25 de kilometri, a fost inaugurată azi, 5 august, de tramvaiul mov, adus anul trecut din Polonia, şi de Emil Boc, în tricou mov.
Lucrările de reabilitare ale liniei de tramvai care traversează Clujul s-au încheiat. Primarul Clujului, Emil Boc, a făcut azi, 5 august, o călătorie de probă pe ultimul tronson Gară-Bulevardul Muncii.
El a spus că, în 2004, când ajunsese la primărie, era în toi o dezbatere despre reabilitarea liniei de tramvai, dar s-a renunţat. Ideea a fost reluată doi ani mai târziu, în 2006.
„Cum în 2006 nici bugetul local, nici cel naţional nu ar fi asigurat costurile pentru modernizarea liniei de tramvai am accesat un proiect cu fonduri europene.
Suntem prima primărie din România care a investit fonduri europene modernizarea liniei de tramvai“, a afirmat primarul.
Despre investiţie
Investiţia s-a ridicat la circa 163 de milioane de lei, din care 85% au fost fonduri nerambursabile din partea Uniunii Europene (adică 120,7 milioane de lei).
Ligia Subţirică, arhitectul-şef al Clujului, declara, în 2011, cu câteva zile înainte de începerea lucrărilor, că acest proiect este cel mai amplu proiect de infrastructură din ultimii ani desfăşurat în oraş:
„Cel puţin de când lucrez în Cluj (1996 - n.r. ) aş putea spune că acesta e cel mai mare proiect de infrastructură".
Au fost reabilitate şinele pe o lungime de 25,8 km, atât cât măsoară distanţa dintre capătul cartierului Mănăştur (în partea Clujului spre Oradea) până la capătul Bulevardului Muncii (în partea Clujului spre Bistriţa şi Baia Mare).
”Înainte de această investiţie, traseul integral era parcurs în 100 de