Industria vestimentară aduce foarte mult cu industria tutunului, din punctul meu de vedere. Pentru că nici manechinele subnutrite, nici ţigările nu vor dispărea prea curând, indiferent câte campanii vor fi îndreptate împotriva lor.
La fel cum producătorii de tutun încurajează fumatul prin forma şi aroma ţigărilor, designerii promovează siluetele costelive pentru prezentările de modă creând ţinute de probă după măsura americană zero (32-34 în Europa).
Or, la o înălţime de peste 173 de centimetri, numai mâncând vată şi prizând cocaină probabil că poţi ajunge la 45 de kilograme, cât cer standardele în modă, dacă eşti o femeie sănătoasă şi dacă ai peste 16 ani.
Revistele de modă sunt forţate să folosească astfel de modele pe copertă pentru că hainele trimise de casele de modă pentru pictoriale sunt, aproape întotdeauna, măsura zero.
Chiar şi după ce revista „Vogue" a lansat, în mai anul acesta, Iniţiativa pentru Sănătate, prin care a interzis fotografiile cu modele mai mici de 16 ani şi subponderale, celelalte publicaţii de profil au rămas la aceeaşi imagine „bolnăvicioasă" a femeii.
Nu mai departe de luna trecută, revista japoneză „Numéro" a publicat o fotografie a modelului american Karlie Kloss, de 20 de ani, la bustul gol, care îi arăta coastele proeminente.
După discuţiile apărute în urma publicării acestei poze, editorii „Numéro" au dezvăluit că originalul o arăta şi mai slabă pe Kloss şi că, de fapt, imaginea din revistă era prelucrată în Photoshop.
Citeşte şi:
Anorexia e apărată de designeri