Dacia, companiile din energie, retailerii alimentari, firmele din segmentul IT&C au reușit să câștige sume impresionante chiar și în timpul recesiunii Sursa: CODRIN PRISECARU
Prin exemplul propriu, aceste companii ar putea încuraja alţi antreprenori să dezvolte business-uri de succes, spun analiştii. În 2011, în topul primelor zece cele mai rentabile companii, patru locuri sunt ocupate de companii din petrol şi energie. Petrom se detaşează drept cea mai profitabilă companie din economie. Pentru 2012 a anunţat un câştig de aproape un miliard de euro. Deşi nu se poate spune că nu a contat propria strategie, domeniul energetic este unul profitabil în sine. La unele companii, succesul nu s-a datorat însă sectorului.
Lider în inovaţie
Este cazul Dacia, cel mai mare exportator local, de departe cea mai inovativă companie din România. Deşi piaţa autovehiculelor noi a fost în permanentă contracţie, Dacia a reuşit creşteri interesante. Una din cheile succesului: diversificarea. Dacia a scos an de an modele noi prin lărgirea gamei de Logan şi Sandero, lansarea Duster şi Lodgy. În prezent, dispune de cea mai tânără gamă din Europa. Dacia este acum prezentă în 41 de ţări. O altă cheie a succesului a fost adaptabilitatea. „Am revăzut întreaga structură de costuri păstrând doar ceea ce agreează clientul”, preciza recent Arnaud Deboeuf, director în cadrul Renault.
IT-ul e rege
Într-un raport recent, analiştii băncii austrice Erste spuneau că modelul Dacia ar trebui replicat în România. Mai atrăgeau atenţia că avem nevoie de mai mulţi specialişti. Cristian Pârvan, secretarul general al Asociaţiei Oamenilor de Afaceri din România, spune că un domeniu care ar trebui încurajat în România este cel IT. În prezent în sectorul informatic nu lucrează decât 28.000 de persoane. El sugerează că numărul informaticienilor ar trebui crescut la circa 100.000 pentru a sp