Mircea Marian: „Ecaterina Andronescu şi-a început promiţător al doilea mandat de ministru al educaţiei. ”
Dorea reducerea orarului supraîncărcat al elevilor, programe „after-school” şi chiar şi abandonarea inutilei şi costisitoarei iniţiative a guvernului Năstase, „Cornul şi laptele”. Au trecut opt luni şi nici unul dintre aceste proiecte nu s-a concretizat. Andronescu pare a se fi transformat, treptat, într-un lider sindical, care nu ştie decât să ceară salarii mai mari pentru profesori, dar respinge orice tentativă de reformă.
Anul şcolar 2009-2010 stă sub semnul improvizaţiei. Nu este clar cum va fi organizat examenul de Bacalaureat. Ministrul educaţiei vrea să schimbe sistemul actual printr-o ordonanţă de urgenţă, dar acest act normativ va fi gata abia prin 27 august, când ar urma să fie prezentat în şedinţa de guvern.
Admiterea la liceu va fi modificată „cu certitudine”, dar - din nou! - nu se ştie cum. Andronescu spune că „toată lumea în teritoriu este împotriva tezelor unice”, dar nu explică de ce. Vor fi introduse aşa-numitele „teste naţionale”, o premieră în învăţământul românesc. Un secretar de stat din Ministerul Educaţiei aprecia că anul 2009-2010 va fi, din punct de vedere al admiterii în liceu, unul „de compromis”. Mesajul său este că, în 2010-2011, regulile se vor schimba din nou, cel puţin a treia oară în ultimii patru ani.
Disputa legată de legea denumită pompos „Codul Educaţiei” este cât se poate de sterilă. Ecaterina Andronescu pare a fi angrenată într-o luptă politică împotriva omului lui Traian Băsescu, Mircea Miclea, în loc să dezbată problemele de fond din educaţie. O întreagă ceartă se poartă în jurul unei chestiuni care interesează cel mult câteva zeci de persoane: pot ocupa rectorii şi funcţii de demnitate publică?
Întâmplător, Andronescu a fost, între 2004 şi 2008, şi parlamen