Managementul prost al potenţialului turistic şi lipsa strategiilor în agricultură au dus la o incredibilă scădere a atractivităţii pentru investiţii străine. Un discurs în general Managementul prost al potenţialului turistic şi lipsa strategiilor în agricultură au dus la o incredibilă scădere a atractivităţii pentru investiţii străine.
Un discurs în general echilibrat referitor la evoluţiile din România capătă accente critice atunci când vine vorba despre sectoarele în care potenţialul de dezvoltare este insuficient fructificat. Editorii Raportului pe 2008 al Oxford Business Group - document lansat, ieri, la Bucureşti - au identificat drept "oportunităţi ratate" turismul şi agricultura din ţara noastră.
"Turismul ar trebui să participe cu cel puţin 5% la formarea produsului intern brut al României, nu doar cu 1-2% cât deţine acum. Aici există o mare resursă prin care se poate atrage multă valută cash şi mai mult capital străin, dar managementul acestui sector a fost greşit. Din păcate, României îi va fi foarte greu să ajungă Bulgaria din urmă la acest capitol", a declarat Paulius Kuncinas, editor regional al Oxford Business Group pentru Europa de Est, cu ocazia lansării Raportului OGB.
El a precizat că "este inexplicabil, greu de imaginat motivul pentru care o ţară ca România, care are un mare potenţial natural şi istoric, atrage atât de puţini turişti. Cred că aici se regăseşte cea mai mare oportunitate ratată".
Investiţiile străine ar putea să scadă
Cât despre agricultură, aceasta este calificată drept "un alt sector mai puţin matur" din economie. Agricultura "depinde mult de stimulente şi strategii guvernamentale, care în continuare lipsesc din România", a mai spus editorul OBG
România a devenit principala destinaţie pentru investiţiile străine directe dintre noile ţări membre ale UE, dar acestea ar p