Modificarea contractelor de către bancă, odtă cu intrarea în vigoare a Ordonanţei nr. 50/2010, pune clienţii pe jar. Sute de plângeri depuse de clujeni la Protecţia Consumatorului i-au obligat pe inspectori să amendeze din nou banca pentru comisioanele aplicate abuziv. Instituţia s-ar putea trezi cu un blocaj administrativ dacă nu vor lua măsuri.
Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Cluj a amendat Volksbank cu 100.000 de lei pentru perceperea necorespunzătoare a comisionului de risc şi a propus preşedintelui Autorităţii Naţionale de Protecţie a Consumatorilor (ANPC) suspendarea activităţii de creditare a băncii.
Sancţiunile au fost aplicate după ce s-au primit peste 500 de reclamaţii din partea clienţilor în doar două luni, cu privire la introducerea comisionului de risc în comisionul de administrare, ceea ce constituie o ilegalitate, a declarat Mircea Radu, directorul CJPC.
„Am aplicat Volksbank o amendă de 100.000 de lei şi o sancţiune complementară prin care am propus preşedintelui ANPC suspendarea activităţii de creditare a băncii. Sancţiunile au fost aplicate după ce am primit peste 500 de reclamaţii din partea clienţilor, pentru că banca nu a luat măsurile care se impun în vederea reglementării situaţiei legate de introducerea comisionului de risc în comisionul de administrare. Decizia de suspendare a activităţii de creditare va fi la nivel naţional şi sperăm ca preşedintele ANPC să ia o decizie cât mai repede“, a spus Mircea Radu.
Potrivit acestuia, Volksbank a fost singura bancă din Cluj care nu a dorit să rezolve problemele ridicate de clienţi privind comisionul de risc. Banca a mai fost amendată cu 100.000 de lei luna trecută, din acelaşi motiv.
Reprezentanţii băncii nu au putut fi momentan contactaţi.
Cristian Radu, directorul Direcţiei de Management a Reţelei Volksbank, într-o declaraţie de presă d