Linia de tramvai care traversează oraşul va fi reabilitată complet, cu 163 de milioane de lei din fonduri europene. Lucrările încep astăzi. „Adevărul de Cluj-Napoca" vă prezintă într-un material documentar toate detaliile proiectului de schimbare a liniei de tramvai, investiţie de la care se aşteaptă să schimbe faţa oraşului.
Potrivit Ligiei Subţirică, arhitectul-şef al Clujului, acesta este cel mai amplu proiect de infrastructură din ultimii ani desfăşurat în oraş. „Cel puţin de când lucrez în Cluj (1996 - n.r. ) aş putea spune că acesta e cel mai mare proiect de infrastructură", a declarat aceasta. La final, peste doi ani, timpul de călătorie cu tramvaiul va fi redus la jumătate, vom scăpa de zgomot, zgâlţâieli şi „cratere" în asfalt, iar consumul de energie va fi redus cu 40%. Proiectul este în valoare de 163 de milioane de lei, din care 120,7 sunt fonduri europene nerambursabile. Află cum modifică lucrările la linia de tramvai circulaţia în Mănăştur Au început lucrările la linia de tramvai
Pentru construirea noii linii, însă, e nevoie de o adevărată desfăşurare de forţe de forţe. Angajaţii Primăriei se ocupă de obţinerea tuturor avizelor, RATUC va restricţiona circulaţia tramvaielor pe tronsoane, începând din Mănăştur şi continuând apoi, conform calendarului de lucrări, până pe Bulevardul Muncii şi va construi rute de ocolire ori va pune la dispoziţie autobuze. De cealaltă parte, Poliţia va gândi un plan de fluidizare a traficului pe perioada lucrărilor, iar muncitorii au început deja să pregătească logistica, materialele necesare şi semnalizarea şantierului. La lucrări vor mai asista şi echipaje din partea serviciilor de distribuţie a gazului metan, a curentului electric, telecomunicaţii, dar şi de la compania de apă. Ce presupun lucrările Muncitorii au început de câteva zile să pregătească terenul în zona Podului Calvaria. De aici tramvaiul nu