Tot mai mulţi crescători de porci aleg să-şi vândă marfa altfel decât în clasicele târguri de profil. Unul dintre ei este şi Petru Pop, un bărbat de 34 de ani din localitatea sibiană Orlat. Acesta spune că porcii din gospodăria proprie au ajuns pe internet în primul rând pentru că e varianta cea mai facilă şi cea mai puţin costisitoare.
“E cea mai la îndemână variantă, la mica publicitate nu caută nimeni, pe internet însă se caută. Plus că nu ai alternativă. M-aş bucura să merg cu porci în piaţă, însă acolo nu pot decât în decembrie. Târgurile sunt închise în timpul anului, sunt deschise doar în decembrie, pe perioadă scurtă”, spune Petru Pop.
A moştenit pasiunea pentru creşterea porcilor din familie, fiind de asemenea şi absolvent al unei facultăţi de agromontanologie. Au fost perioade când a avut şi 80 de porci, dar spune că afacerea n-a rezistat şi atunci a preferat să renunţe şi să se angajeze ca şi administrator la o firmă de construcţii. N-a putut însă să stea departe de hobby, şi acum are 25 de porci, plus două scroafe pentru reproducţie.
Se vând, în medie, cu 8 lei kilogramul
Îi hrăneşte cu concentrate speciale, şi spune că la 6 luni, 6 luni şi jumătate “au greutatea optimă pentru livrare”. Un porc “în viu” se vinde în mediu cu 8 lei kilogramul şi, dacă este nevoie, animalul este transportat inclusiv la domiciliul clientului, cu condiţia ca acesta să suporte costul combustibilului.
Pentru Pop spune că internetul i-a adus până acum şi clienţi, din Sibiu şi din judeţ. A primit însă şi telefoane din alte judeţe, cum este Gorjul, însă cererea a fost prea mare şi n-a putut onora comanda. “În vară am avut mai multe persoane. De regulă persoanele cărora le-am vândut într-un an – orăşeni, muncitori din zonă, vecini – au venit şi în anii următori”, spune Petru Pop.
20 la sută profit
@N