Deşi ARMA a cerut Realităţii TV să înceteze scandalul legat de serviciul de măsurare a audienţei TV, postul sesizează organele europene din domeniul audiovizual.
După ce marţi seară Realitatea TV a adus mai multe acuzaţii, printre care acelea că se distorsionează audienţele în favoarea anumitor posturi tv, ieri a avut loc o întâlnire între reprezentanţii Realitatea TV, Kantar Media (firma furnizoare a Serviciul Naţional de Măsurare a Audienţei TV) şi ARMA. ARMA a prezentat modul cum funcţionează sistemul de măsurare a audienţelor TV, iar Realitatea TV a primit analize relevante pe datele de audienţă.
Conform unor surse, Kantar Media a prezentat documente în care se arată că audienţa avută de Realitatea TV a fost de 0% doar pe un anumit target şi nu de 0% pe toate targeturile, timp de 45 de minute. Oficialii Kantar Media au spus că discuţia a apărut în urma unei interpretări greşite a analizei.
ARMA a subliniat că acuzaţiile aduse de Realitatea TV sunt nefondate. Cifrele de audienţă sunt importante atât pentru strategia de programe, cât şi pentru vânzările de publicitate. Măsurarea audienţei se face cu peoplemetere instalate în 1320 de gospodări din întreaga ţară.
Peopemetrele înregistreaza programele la care se uita telespectatorii iar gospodăriile unde au fost instalate sunt considerate un eşantion reprezentativ pentru telespectatorii din România. Datele se centralizează şi se validează, apoi se livreaza Asociaţiei Române de Măsurare a Audienţei.
ARMA a cerut ieri conducerii Realitatea TV să înceteze orice demers public îndreptat către Kantar Media. Postul TV a anunţat că va sesiza organele europene din domeniul audiovizual.
"S-a preferat generarea unui subiect de presă, tendenţios şi fără documentare, înreptat către Kantar Media."
Comunicat ARMA