Ministerul Transporturilor modifică termenul pentru încasarea banilor din privatizarea CFR Marfă la cel mult zece zile de la acordul autorităţilor de concurenţă, pentru a evita situaţia în care procesul să fie anulat în urma unei decizii a respectivei instituţii.
„Este o propunere de modificare pe care am trecut-o în hotărârea de guvern pentru că nu ne permitem să ne jucăm, să facem privatizarea şi după aia cineva să mi-o anuleze. Aşa ceva nu cred că ar fi benefic pentru nimeni. În momentul în care am lansat procedura de privatizare, nu ne permitea legea să anticipăm că cineva ar putea să facă o concentrare economică“, a declarat Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor.
El a adăugat că l-a rugat pe preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, să încerce să grăbească cât mai mult luarea unei decizii.
Contractul ar putea fi semnat joia viitoare, a arătat oficialul, care a precizat că a redactat documentul şi l-a trimis spre avizare săptămâna trecută.
"Dacă Consiliul Concurenţei sau alte instutuţii ale statului ne vor spune că nu se poate adjudeca licitaţia, bineînţeles că ea va trebui anulată şi bineînţeles că banii vor fi returnaţi celui care i-a dat, pentru că nu e vina lui. Eu sper din toată inima să nu se întâmple acest lucru", a adăugat ministrul.
Potrivit proiectului de HG pentru aprobarea elementelor principale ale contractului de vânzare-cumpărare, prin derogare de la Strategia de privatizare a CFR Marfă, transferul dreptului de proprietatea asupra acţiunilor de vânzare şi plata integrală a preţului de cumpărare vor avea loc în termen de cel mult zece zile lucrătoare de la data la care toate condiţiile suspensive prevăzute în contract, inclusiv aprobarea tranzacţiei de către autorităţile de concurenţă competente, sunt îndeplinite.
În strategia de privatizare, aprobată prin HG 46