Sistemul de taxare pentru transportul public, implementat în Capitală de mai bine de o jumătate de an, îngreunează accesul călătorilor în mijloacele de transport în comun Prezentat
Sistemul de taxare pentru transportul public, implementat în Capitală de mai bine de o jumătate de an, îngreunează accesul călătorilor în mijloacele de transport în comun
Prezentat ca o soluţie pentru o călătorie mai lejeră şi mai sigură, noul sistem de plată integrat RATB-metrou a stârnit mai multe nemulţumiri decât laude. Dacă la început reprezentanţii celor două regii de transport răspundeau reclamaţiilor acuzându-i pe călători că nu ştiu să utilizeze cardurile, acum caută noi explicaţii, de ordin tehnic.
Demarat timid la începutul anului, sistemul unic de taxare a dat rateuri chiar din perioada de probe. Călătorii au reclamat atunci că validatoarele cartelelor dădeau eroare şi că, în consecinţă, controlorii RATB îi amendau, chiar dacă, teoretic, oamenii îşi plăteau călătoria. Conducerea regiei de transport şi-a instruit angajaţii şi i-au găsit vinovaţi pe călători.
La metrou sunt însă alte probleme. "Am cartelă de 62 de lei, care merge pe toate mijloacele de transport, inclusiv la metrou. În sesiune mă grăbeam şi nu am reuşit să intru cu ea la staţia Aviatorilor. Ştiţi cu ce m-a ajutat angajata de la casă? M-a pus să cumpăr cartelă de metrou cu două călătorii", s-a plâns Sorin, student la ASE. Acest sistem care stresează călătorii a costat 12,8 milioane de euro.
Cartelele se demagnetizează
Conducerea RATB care gestionează sistemul de taxare recunoaşte că au existat reclamaţii pentru astfel de probleme. "Au fost situaţii în care cartelele s-au demagnetizat", spune directorul RATB, Gheorghe Aron. Specialiştii regiei de transport spun că au fost retrase din circulaţie cartele care au fost ţinute de călători lângă alte obiecte cip sau bandă magnetic