În localitatea Dragomireşti, o „amnezie“ ciudată îi face pe oameni să fi uitat de la cine şi în ce fel a obţinut producătorul internaţional terenurile necesare construcţiei noii fabrici. De apariţia noului investitor în zonă încearcă să profite micii afacerişti, disperaţi să-şi vândă pământurile în vremuri de criză. Ca să ajungi în locul de unde firma Pepsi intenţionează să lanseze în curând exporturi în întreaga Europă trebuie mai întâi să depăşeşti barierele şi capcanele legate de statutul oricărei localităţi ilfovene respectabile. Gropi, lipsa indicatorelor, drum de pietriş, apoi dum lipsă şi, în final, câmpul nesfârşit acoperit cu ciulini.
Comuna Dragomireşti, locul unde celebra firmă de băuturi răcoritoare intenţionează să-şi deschidă cea mai mare fabrică din sud-estul Europei freamătă în ritmul molcom al Bărăganului, însă nu investiţiile în zonă sau viitoarele locuri de muncă (şi acestea ipotetice) par să dea peste cap comunitatea, ci probleme mult mai importante: meciurile din Cupa Uefa, aglomeraţia rutieră şi o invaze a ţânţarilor ale cărei cauze sunt încă investigate atent.
Cât despre „subiectul Pepsi“, cuvântul de ordine în Dragomireşti este „secret“. Nimeni nu ştie cine sunt oamenii care au vândut terenurile unde acum se află noua fabrică, cu atât mai mult la ce preţuri, însă, abordaţi indirect, micii afacerişti din zonă sunt deschişi la propuneri de afaceri când aud numele producătorului internaţional.
Amnezie totală
„Ce-i aia Pepsi?“. „Cum bre, e băutura aia răcoritoare, nu ştii Pepsi, Cola…“. „Eu nu ştiu decât de fabrica de maşini de peste drum“. Acest dialog redă destul de fidel interesul senzaţional manifestat de locuitorii Dragomireştiul faţă de subiectul „Pepsi“.
Nea Gică, titularul răspunsului de mai sus, este însă contrazis de un alt bărbat, cu un copil în cârcă purtat ca un s