Fabrica de huse şi volane Eybl, din localitatea timişeană Deta, păstrează numai o cincime din personal, respectiv 300 de angajaţi. Conducerea unităţii a hotărât să renunţe la toţi navetiştii angajaţi, asta şi pentru a reduce cheltuielile cu transportul. Potrivit managerului Ernst Holzheimer, directorul fabricii, la Deta mai lucrează 580 de muncitori, însă, în scurt timp, dintre aceştia vor mai rămâne doar 300, care vor continua să coasă huse pentru scaunele maşinilor marca Volkswagen. Înaintea valurilor de disponibilizări, la fabrică lucrau 1.750 de persoane, majoritatea din oraş, însă şi câteva sute din satele învecinate.
Şomaj în creştere
Primarul din Deta, Petru Roman, a confirmat că decizia a fost deja anunţată autorităţilor, respectiv Inspectoratului Teritorial de Muncă Timiş şi Agenţiei Judeţene de Ocupare a Forţei de Muncă Timiş. „Criteriul de bază a întocmirii listelor cu disponibilizaţi a fost renunţarea la navetişti. Aşa s-a renunţat la aproximativ 700 de persoane”, explică edilul. În urma disponibilizărilor, la Deta şomajul a ajuns la 3,5%.
Autorităţile judeţene au purtat recent o serie de discuţii cu noii acţionari austrieci şi au găsit noi clienţi pentru fabrică. Printre numele vehiculate se numără SNCFR şi Tarom. Deja o decizie a fost luată, însă anunţul oficial va fi făcut la finele lunii, după Paşte.