Pe Băneasa, se va ajunge de la 6 la 20 de milioane de pasageri anual. Estimările Ministerului Transporturilor arată că numărul pasagerilor din avioanele care vor decola sau ateriza pe Pe Băneasa, se va ajunge de la 6 la 20 de milioane de pasageri anual.
Estimările Ministerului Transporturilor arată că numărul pasagerilor din avioanele care vor decola sau ateriza pe aeroporturile bucureştene va atinge ordinul zecilor de milioane pe an. Ceea ce înseamnă că amenajarea în sudul Capitalei a unui nou aeroport va deveni o necesitate.
După aderarea României la Uniunea Europeană, traficul aeroportuar a crescut cu 4% şi "până în anul 2017 se va înregistra un avans anual de 10%", a declarat, la Sinaia, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Antonel Tănase. El a precizat că, datorită creşterii frecvenţei de transport călători, "Capitala va avea nevoie de construcţia unui nou aeroport, în partea de sud a oraşului".
"În zece ani, vom avea un trafic pe Băneasa de până la 20 milioane de călători, în condiţiile în care, în prezent, se înregistrează un trafic de şase milioane de pasageri", a afirmat Tănase, într-un seminar pe tema infrastructurii.
El a mai spus că viitorul aeroport "va fi dezvoltat astfel încât, în câţiva ani, să ajungă la un trafic de 20 milioane de pasageri pe zi. Studiul de fezabilitate pentru construirea unui aeroport în sudul Bucureştiului a început deja şi va fi finalizat la jumătatea acestui an.
Ulterior, va fi dată o hotărâre de guvern care să includă acest proiect în bugetul pe anul 2009, pentru ca până la sfârşitul anului 2010 să fie finalizate lucrările". Potrivit secretarului de stat, odată cu construcţia Canalului Dunăre-Bucureşti şi a noului aeroport, "zona metropolitană a Capitalei se va extinde până în Giurgiu".
Linia feroviară care va face legătura între Gara de Nord şi Aeropor