Ministerul Transporturilor, condus de Anca Boagiu, a trimis ieri o notificare de reziliere a contractului pentru tronsonul de autostradă Moara Vlăsiei-Ploieşti. Dorinel Umbrărescu (UMB Spedition), Costel Căşuneanu (Pa&Co International) şi Dan Besciu (Euroconstruct) riscă penalităţi pentru că au părăsit şantierul viitoarei autostrăzi.
Pentru constructorii de pe şantierele de infrastructură se îngroaşă gluma: la scurt timp după mutarea-surpriză prin care contractul cu grupul francez Colas (desemnat pentru construcţia autostrăzii Cernavodă-Constanţa) a fost reziliat, a urmat atacul penalităţilor de peste 42 de milioane de euro aplicate companiilor care au încălcat unele clauze contractuale. Acum, jocul Damei de la Transporturi (Anca Boagiu, şefa ministerului) îi vizează direct pe regii asfaltului, puşi să dea socoteală pentru neregulile semnalate pe tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti.
Vezi aici ce reguli trebuie să respecte constructorii de autostrăzi
Consorţiul format din UMB Spedition, Pa&Co International, Euroconstruct Trading '98 şi Tehnostrade este acuzat că a lăsat baltă şantierul şi, mai mult decât atât, regii asfaltului au cerut bani în plus pentru a continua lucrările. „Vă anunţ în premieră că am trimis o notificare prealabilă de reziliere a contractului pentru Moara Vlăsiei-Ploieşti (...)
Constructorul a părăsit şantierul şi solicită majorarea preţului cu 47%", a declarat ieri ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, prezentă la conferinţa „Infrastructura inteligentă în Europa de Sud-Est 2011", organizată de Forum Invest. Anca Boagiu a adăugat că până în luna august vor fi selectaţi noi constructori. În plus, „dacă vom constata că au fost încălcate prevederi ale contractului, cu siguranţă constructorul va avea ceva de plătit", a mai precizat şefa de la Transporturi.
Utilajele, retrase demult de pe şantier
T