Înmatriculările de autoturisme noi Dacia au înregistrat în Franţa, în luna noiembrie, cea mai mare creştere în rândul mărcilor cu vânzări de volum, iar în primele 11 luni au consemnat a doua rată de creştere, după Fiat, în timp ce piaţa franceză a scăzut în ambele intevale analizate.
Astfel, înmatriculările Dacia au urcat cu 18% în luna noiembrie, până la 7.315 unităţi, în timp ce piaţa franceză a consemnat un declin de 4,4%, la 138.298 unităţi, potrivit datelor Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile.
Doar două mărci, cu vânzări reduse, au avut evoluţii mai bune decât Dacia în noiembrie. Astfel, înmatriculările Lexus au crescut cu proape 60%, la 336 unităţi, iar cele ale Lancia cu aproape 40%, la 527 autoturisme.
Cota de piaţă a Dacia a urcat de la 4,29% în noiembrie anul trecut la 5,29% în aceeaşi lună a anului în curs.
Renault se menţine datorită Dacia
Înmatriculările grupului francez Renault, care deţine Dacia, au crescut cu 3,8%, la 32.592 unităţi, avansul fiind susţinut de evoluţia Dacia. Marca Renault a consemnat o creştere de numai 0,4%, la 25.277 maşini.
În primele 11 luni, vânzările de autoturisme Dacia în Franţa au crescut cu 8,4%, la 79.865 autoturisme. În aceeaşi perioadă, piaţa franceză a scăzut cu 7,1%, la 1,61 milioane de maşini.
Doar Fiat a înregistrat în această perioadă o creştere mai puternică decât Dacia în rândul mărcilor cu vânzări de volum. Înmatriculările Fiat au avansat în primele 11 luni cu 10%, la 43.620 unităţi.
Sandero şi Duster, în top
Dacia Sandero s-a menţinut în primele 11 luni pe poziţia a şasea în topul celor mai bine vândute 100 de modele din Franţa, cu 37.829 de maşini, reprezentând o cotă de piaţă de 2,3%.
Alte modele Dacia prezente în top 100 sunt Duster (locul 19) - 22.878 autoturisme şi o cotă de pia