Apple a lansat pe 18 septembrie noua versiune a sistemului de operare pentru dispozitivele mobile. Câţiva oameni s-au uitat pe statisticile din primele 24 de ore. Veştile sunt foarte bune pentru Apple, dar deloc pozitive pentru Google şi platforma Android.
Apple a trimis actualizarea la iOS 7 către toate dispozitivele mai noi de iPhone 4 (inclusiv), iPad 2 (inclusiv) şi pentru iPad mini şi iPod Touch ultima generaţie. Un review al acestui sistem de operare a furnizat şi „Tech Adevărul“. TechCrunch informeză cu privire la rata cu care utilizatorii s-au grăbit să treacă la iOS 7. În 24 de ore, aproximativ 34% din oamenii care deţin iPhone au trecut la iOS 7.
Poate asta nu înseamnă cine ştie doar ca procent - per total, aproape 32% din dispozitivele cu iOS au trecut la iOS 7 în primele 24 de ore -, dar când raportarea se face la Android, cifrele se schimbă radical. Conform cifrelor publicate de Google, la 4 septembrie erau 36,6% din dispozitive pe Android 4.1 Jelly Bean, cea mai populară versiune de Android din ultimul val. Se mai trec cele 8,5% procente de la 4.2 Jelly Bean (4.3 Jelly Bean abia începe să apară) şi se ajunge la 45% din dispozitive care rulează cele mai noi versiuni de Android. Totuşi, s-a ajuns la asta în aproximativ un an de zile.
Compania Mixpanel care monitorizează aplicaţii şi traficul mobil pe web a constatat că în 24 de ore circa 35% din dispozitivele pe care le-a „văzut“ rulau iOS 7. În primele 10 ore de la publicarea actualizării, 22% din dispozitive au trecut la noua versiune. Chiar şi noaptea au stat unii utilizatori să-şi încarce telefoanele sau tabletele cu ce are Apple mai nou de oferit.
Onswipe, o companie care se ocupă de optimizarea site-urilor pentru tablete şi telefoane, a observat că cei cu iPhone au trecut mai repede la noua versiune decât cei cu iPad. Per total, procentul a ajuns la 31,2