Magnatul media Rupert Murdoch şi părintele Apple, Steve Jobs, pun la cale lansarea primei publicaţii dedicate exclusiv iPad-ului. Cei doi giganţi ai presei şi industriei online vor să lanseze la sfârşitul acestei luni „Daily“, primul ziar destinat exclusiv tabletelor de tipul iPad.
„Daily", viitorul iZiar, va fi o mare transformare pentru presa online, crede Rupert Murdoch, potrivit presei internaţionale. Colaborarea dintre Apple şi News Corporation, compania de media condusă de Rupert Murdoch, a fost ţinută secret timp de mai multe luni, potrivit „The Guardian". Noul ziar doreşte să îmbine „sensibilitatea unui tabloid cu inteligenţa unui quality" şi va fi un răspuns la ambiţia lui Murdoch de a genera profituri din presa online. Citiţi şi: Presa online pe bani câştigă teren
Potrivit unor surse apropiate proiectului, acesta nu va exista nici în variantă print şi nici online. Inovaţia constă în faptul că ziarul va putea fi descărcat exclusiv pe dispozitive precum iPad. Fiind eliminate costurile de distribuţie şi tipărire, „Daily" va costa doar 99 de cenţi pe săptămână. Ziarul se va concentra pe evenimentele şi ştirile din Statele Unite ale Americii. Potrivit aceleiaşi surse, Murdoch are deja o echipă de 100 de oameni care se va ocupa exclusiv de acest proiect.
Experienţă în taxarea conţinutului
Murdoch ţine foarte mult la proiectul „Daily" şi crede că va demonstra că oamenii sunt dispuşi să plătească pentru conţinut online, dacă este de bună calitate. Murdoch este de părere că iPad-ul va schimba întreaga industrie media şi crede că până la sfârşitul lui 2011 vor fi puse în circulaţie circa 40 de milioane de iPad-uri. „Dacă 5% din cei 40 de milioane se vor abona la «Daily», asta ar însemna aproximativ două milioane de clienţi", a declarat o sursă citată de „The Guardian". Murdoch este un curajos în ceea ce priveşte plata conţinutului online. Ace