Peste 40 de milioane de lei nu au reuşit să acopere gropile din cele două oraşe în ultimii ani. Şoferii se plâng că denivelările le strică maşinile.
Starea proastă a drumurilor le-a dat dintotdeauna bătaie de cap şoferilor vasluieni. Autorităţile au încercat an de an să „cârpească“ găurile din asfalt, însă nu au reuşit să-i mulţumească pe şoferi. În ultimii patru ani infrastructura rutieră din muncipiul Vaslui a înghiţit aproximativ 10.000 de lei. Chiar şi aşa, multe străzi din oraş sunt pline de cratere, iar perioada de garanţie pentru asfalt este demult depăşită.
„Vechimea infrastructurii rutiere nu ne permite, decât cu costuri foarte mari, realizarea unor lucrări a căror perioadă de garanţie să fie mai mare“, a declarat Geanina Tofan, purtătorul de cuvânt al Primăriei Vaslui.
Au spart după ce au asfaltat
Explicaţiile edililor nu-i mulţumesc totuşi pe şoferii care visează la străzi ca-n palmă. În ceea ce priveşte infrastructura rutieră realizată în ultimii şase ani în Bârlad, autorităţile au preferat mai mult să repare decât să construiască de la zero. În această perioadă s-au cheltuit nu mai puţin de 19 milioane de lei pentru reparaţii şi doar 6 milioane pentru investiţii de la zero.
„Noi încercăm să menţinem cum putem străzile“, ne-a spus spus Florin Ghenghea, directorul Reiser, firma care se ocupă cu drumurile în Bârlad. Singura investiţie notabilă realizată în ultimii ani este modernizarea străzii Tudor Vladimirescu, care a costat 2,7 milioane de lei. Traseul este totuşi plin de denivelări şi asta pentru că, după ce constructorul a asfaltat drumul, autorităţile au programat lucrări la canalizare.
Modernizare parţială
„Pe traseul Fepa-IRB e jale! Strada e sub orice critică. Ne-am săturat să ne reparăm maşinile în fiecare an din cauza drumurilor proaste. Numai la noi e imposibil să ai